چگونه گرمای ارزان تری تولید کنیم؟
نوشته شده توسط : سیاووش

تولید گرما برای سالن های صنعتی مانند سالن تولید، سالن پرورش قارچ ، سالن پرورش طیور و گلخانه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ از گرما برای رشد بهتر محصولات و در سالن های تولیدی و سالن های پرورش طیور از نیروی گرمایشی برای مصون ماندن کارگران و طیور از سرما استفاده می شود. 

در همه موارد فوق از گرما برای حفظ تعادل دمای محیط استفاده می شود و روش های مختلفی برای تولید گرما وجود دارد که می توان به سیستم گرمایشی مرکزی ، هیترهای برقی ، هیترهای گازی، هیترهای گازوئیلی و… اشاره کرد. اما کدامیک ارزان تر است؟

از بین روش های فوق هیترهای گازی و گازوئیلی و شوفاژها از سوخت هایی مانند گاز و گازوئیل استفاده می کنند. پس گاز اگر به گاز شهری دسترسی دارید، ترجیح ما استفاده از گاز شهری به جای گازوئیل است چون ارزان تر است و سود نهایی شما را بالا خواهد برد. 

اما اگر به گاز شهری دسترسی ندارید استفاده از گازوئیل نسبت به گاز صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت. چون که گاز مایع یا همان گاز کپسول ممکن است هزینه بیشتری نسبت به گازوئیل داشته باشد. 

هیترهای برقی نیز زمانی برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت که خودتان اقدام به تولید برق بکنید. تولید برق با استفاده از سلول های خورشیدی ، توربین های بادی، توربین های آبی و … امکان پذیر است و اگر بتوانید یک سیستم تولید برق رایگان داشته باشید، هم برق مورد نیاز سالن تولید و هم برق خانه را تامین خواهید کرد البته باید از قبل سرمایه لازم برای راه اندازی واحد تولید برق شخصی را داشته باشید. 

در برخی از سالن ها و گلخانه ها نیز از چوب و تخته جهت گرمایش استفاده می شود، به شرطی که به مازاد چوب رایگان دسترسی داشته باشید و یا ارزان باشد می توان از هم برای گرمایش استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که استفاده از چوب فقط برای سالن های کوچک مناسب است و در سالن های بزرگ امکان گرمایش با چوب وجود ندارد چون هم وقت زیادی از شما خواهد گرفت و هم خطر آفرین است. اما هیترهای برقی، گازی یا گازوئیلی دارای ترموستات هستند و در صورت افزایش بیش از حد دما ، به صورت خودکارخاموش خواهند شد و در صورت سرد شدن محیط نیز به صورت خودکار روشن خواهند شد. 





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: